Projekty badawcze

  • Czynności prymarne (biologiczne i wcześniejsze niż mowa, np. jedzenie, oddychanie) a artykulacja.
  • Biologiczne uwarunkowania języka i zachowań językowych.
  • Pojęcia i dialog w dyskursie zaburzonym.
  • Językowy obraz świata u osób z zaburzeniami mowy.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna osób z zaburzeniami mowy.
  • Badania w logopedii artystycznej.
  • Metodyka prowadzenia terapii zaburzeń realizacji fonemów
  • Badanie postaw społecznych wobec jąkania i giełkotu (w ramach międzynarodowego projektu IPATHA: International Project on Attitudes Toward Human Attributes).
  • Sytuacja szkolna dziecka jąkającego się – badania standaryzacyjne kwestionariusza: „Dokuczanie i znęcanie nad jąkającymi się dziećmi” (TBQ-R, Teasing and Bulling Questionnaire for Children Who Stutter – Revised).
  • Zmiana postaw wobec jąkania – badanie eksperymentalne wśród nauczycieli i studentów.
  • Standaryzacja i normalizacją baterii testów logopedycznego do diagnozy jąkania– polskiej wersji the Bahavior Assessment Battery (BAB) – wersje dla dzieci i dorosłych.
  • Projekt opracowania międzynarodowych wytycznych (evidence-based – opartych na dowodach naukowych), dotyczących skutecznego wspierania osób jąkających się z użyciem kwestionariusza PASS-AD (Personal Appraisal of Support for Stuttering Indywidualna ocena wsparcia w przypadku jąkania, K. O. St. Louisa).