Czynności prymarne (biologiczne i wcześniejsze niż mowa, np. jedzenie, oddychanie) a artykulacja.
Biologiczne uwarunkowania języka i zachowań językowych.
Pojęcia i dialog w dyskursie zaburzonym.
Językowy obraz świata u osób z zaburzeniami mowy.
Komunikacja werbalna i niewerbalna osób z zaburzeniami mowy.
Badania w logopedii artystycznej.
Metodyka prowadzenia terapii zaburzeń realizacji fonemów
Badanie postaw społecznych wobec jąkania i giełkotu (w ramach międzynarodowego projektu IPATHA: International Project on Attitudes Toward Human Attributes).
Sytuacja szkolna dziecka jąkającego się – badania standaryzacyjne kwestionariusza: „Dokuczanie i znęcanie nad jąkającymi się dziećmi” (TBQ-R, Teasing and Bulling Questionnaire for Children Who Stutter – Revised).
Zmiana postaw wobec jąkania – badanie eksperymentalne wśród nauczycieli i studentów.
Standaryzacja i normalizacją baterii testów logopedycznego do diagnozy jąkania– polskiej wersji the Bahavior Assessment Battery (BAB) – wersje dla dzieci i dorosłych.
Projekt opracowania międzynarodowych wytycznych (evidence-based – opartych na dowodach naukowych), dotyczących skutecznego wspierania osób jąkających się z użyciem kwestionariusza PASS-AD (Personal Appraisal of Support for Stuttering – Indywidualna ocena wsparcia w przypadku jąkania, K. O. St. Louisa).